Stephen King 1947-
Fotograaf
Jerry N. Uelsmann
London: Hodder, 2021 | Andere uitgaves
XV, 751 p. : foto's
9781444708141 (paperback)

Na vijfentwintig jaar keert Ben Mears terug naar Jerusalems Lot. Het mysterieuze Marsten House krijgt een nieuwe bewoner, een kind verdwijnt en een hond wordt dood aan een hek op het kerkhof gevonden. Als blijkt dat de mensen in het stadje veranderen in vampiers, gaat Ben de strijd aan, met hulp van een arts, een leraar, een jongen en een priester. Het verhaal begint met Ben en de jongen Mark, blikt dan terug op de gebeurtenissen, en eindigt met Ben en Mark. Spannend, griezelig, ontroerend, geweldige beschrijving van veel personages: een topper. De bestsellerauteur brengt zijn roman uit 1975 opnieuw uit, in een ander jasje. Behalve het authentieke verhaal bevat het boek enkele niet eerder gepubliceerde scènes, en twee eerder in de bundel 'Night shift'* opgenomen verhalen die te maken hebben met het stadje Salems Lot. Er is een korte introductie en een nawoord van de auteur. De uitvoering van de roman is fraai: er zijn zeven zwart-witfoto’s opgenomen, waarvan een dezelfde is als de voo…Lees verder

Over Stephen King

CC BY 2.0 - Foto van/door Pinguino Kolb

Stephen Edwin King (Portland, Maine, 21 september 1947) is een Amerikaans schrijver van onder meer horror- en sciencefictionverhalen en thrillers. Zijn boeken komen voor op lijsten van bestverkochte boeken, zowel van fictie als non-fictie.

De verhalen van King gaan vaak over onopvallende personages die worden ondergedompeld in toenemend beangstigende situaties. Hij schrijft ook meer literair werk, zoals The Body, later verfilmd als Stand by me, maar ook Rita Hayworth and Shawshank Redemption en The Green Mile, later bekend geworden als films onder de titels The Shawshank Redemption en The Green Mile. Ook The Stand werd na de uitgave van de onverkorte versie verfilmd tot een miniserie (met Gary Sinise en Molly Ringwald in de hoofdrollen).

King werd geboren op 21 september 1947 als zoon van Donald en Nellie Ruth Pillsbury-King. Toen hij nog jong was, verliet zijn va…Lees verder op Wikipedia