Kathleen Vereecken (auteur), Charlotte Peys (illustrator)
+1
Alles komt goed, altijd
×
Alles komt goed, altijd Alles komt goed, altijd
Vanaf 9-11 jaar

Alice woont in België en zit nog op de basisschool als in 1914 de Eerste Wereldoorlog uitbreekt. Aanvankelijk lijkt het of het allemaal wel goed komt, maar na verloop van tijd wordt het steeds gevaarlijker. De familie probeert te vluchten maar de oorlog is overal. Uiteindelijk keren ze weer terug naar hun woonplaats Ieper, maar ze kunnen niet voorkomen dat het gezin langzamerhand uiteenvalt. In de ik-vorm geschreven, ontroerend verhaal dat een indringend beeld geeft van het verloop van de Eerste Wereldoorlog in België, gezien door de ogen van een kind. De gebeurtenissen worden treffend beschreven en de gevoelens van de hoofdpersoon, met haar angst en haar hoop, komen levensecht over. Mooi, literair geschreven en fraai vormgegeven. Gedrukt in donkerblauwe letter op een cremekleurige ondergrond en voorzien van veel bijzondere, maar niet heel toegankelijke illustraties. Voor geoefende lezers vanaf ca. 11 jaar. Bekroond met de Woutertje Pieterse Prijs 2019.

Over Kathleen Vereecken

Kathleen Vereecken (Gent, 14 december 1962) is een Belgische schrijver van romans, kinder- en jeugdboeken en non-fictie.

Leven

Na haar lerarenopleiding Nederlands-Engels, was er geen werk te vinden in het onderwijs. Jarenlang deed ze zonder veel overtuiging kantoorwerk. In die tijd schreef ze haar eerste boeken ’s avonds aan de keukentafel. Begin 1997 nam ze ontslag om van haar pen te gaan leven. Nu combineert ze haar werk als auteur met dat van freelance journaliste.

Werk

Vereecken debuteerde in 1993 met Het raadsel in het fluisterbos, een verhaal dat ze ingestuurd heeft voor een wedstrijd, dat niet wint maar toch gepubliceerd wordt. Haar bekendheid en reputatie als jeugdauteur beginnen te groeien wanneer haar vierde boek, de jeugdroman Alle kleuren grijs, verschijnt. Daarin verweeft ze feit en fictie. Het boek is gebaseerd op het leven van haar overgrootmoeder en gaat over de b…Lees verder op Wikipedia