+1
Zij die gaan sterven
×
Zij die gaan sterven Zij die gaan sterven

Zij die gaan sterven

Patterson is reeds aan zijn tiende boek toe dat draait rond inspecteur Alex Cross, en ook deze keer slaagt hij erin een vlot leesbare thriller neer te pennen die bol staat van de actie.

Kolonel Geoffrey Schafer is een oude bekende van Alex Cross. Hij ontvoerde drie jaar geleden zijn toenmalige verloofde, die uiteindelijk wel werd gered, maar de relatie tussen Cross en de dame sneuvelde in de afloop van die zaak. Deze keer gaat seriemoordenaar Schafer nog een stapje verder. Hij wordt door de Wolf gevangen genomen en krijgt van dit duistere personage een opdracht die hem op het lijf is geschreven. Hij mag het stadje Sunrise Valley in Nevada, met 315 brave burgers als inwoners, de lucht in laten vliegen. De Wolf geniet van het spektakel, waarna hij de FBI en CIA contacteert en hen dwingt naar hem te luisteren. Ze krijgen de opdracht een enorme geldsom te verzamelen en een rist politieke gevangenen vrij te laten, zoniet zal hij zware aanslagen plegen in Londen, Parijs, New York en …Lees verder
Een klein stadje in Nevada wordt op klaarlichte dag door een terroristische bomaanslag weggevaagd. Gelukkig zijn er geen doden, de bewoners zijn tijdig door geheimzinnige soldaten geëvacueerd. De aanslag is slechts een voorproefje. Als de eisen van de terroristen niet worden ingewilligd, zal Londen, New York, Parijs of Frankfurt het volgende doelwit zijn. Forensisch psycholoog en FBI-agent Alex Cross ontdekt al gauw dat twee van zijn oudste en gevaarlijkste tegenstanders, de Wolf en de Wezel, bij de zaak betrokken zijn. FBI, Scotland Yard en Interpol proberen gezamenlijk het dreigende gevaar af te wenden, Cross gaat in Europa op zoek naar de terroristen en naar de ware identiteit van de Wolf. Spannende, vlot en filmisch geschreven thriller, de tiende in de Alex Cross-serie. De zeer korte hoofdstukjes, steeds eindigend met een cliffhanger, de actie en de voortdurende wisseling van perspectief houden de vaart er in. Ook het persoonlijke leven van Cross krijgt aandacht. Redelijk geschr…Lees verder

Over James Patterson

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Susan Solie-Patterson

James B. Patterson (Newburgh, Orange County, 22 maart 1947) is een Amerikaans auteur van voornamelijk thrillers.

Naast zijn bekendste reeksen Alex Cross en Women's Murder Club heeft hij veel losstaande boeken geschreven, zoals The Thomas Berryman Number uit 1976, waarmee hij de Edgar Allan Poe Award won voor beste debuut. Wereldwijd zijn van James Patterson meer dan 270 miljoen boeken verkocht. Ook zijn meerdere boeken van hem verfilmd.

Patterson woont in Palm Beach, Florida.

Series

Alex Cross