Wanneer de zussen Kauffmann moeten samenwerken om een misdrijf op te lossen, gaat dit niet van een leien dakje.
De zusjes
Hetty Kleinloog
Baarn: Uitgeverij Marmer, 2021
284 p.
9789460684647 (paperback)

Lisa Kauffmann voert met plezier haar werk als bedrijfsrechercheur uit, maar als ze hoort dat ze moet gaan samenwerken met haar tweelingzus Kat - die net ontslagen is uit de ontwenningskliniek - zakt de moed haar in haar schoenen. Als Lisa tijdens een bedrijfsetentje getuige is van een moordaanslag, is hun eerste opdracht binnen. De samenwerking tussen de gezusters Kauffmann verloopt stroef, zeker wanneer Kat zich niet aan de regels houdt en vaak haar eigen ding doet. 'De zusjes' is het eerste deel van de ‘Kauffmann & Kauffmann-serie’ en tevens een thrillerdebuut van auteur Hetty Kleinloog (1958). Het verhaal is pakkend vanaf de eerste zin en spannend tot aan het slot. Een knap staaltje schrijfwerk met een twist aan het eind. Vier sterren in VN's Detective & Thrillergids 2021.

Over Hetty Kleinloog

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Hettykleinloog

Hendrika (Hetty) Kleinloog (Amsterdam, 24 juni 1958) is schrijver, tekstdichter en docent creatief schrijven.

Docent

Van 1984 tot 1988 studeerde zij aan de Theaterschool Amsterdam, de parttime opleiding Docent Drama. Als afstudeerproject richtte zij Theatergroep Mevrouw Jansen op. Bij deze theatergroep was zij tot de opheffing in 2009 creatief leider, auteur, regisseur en tekstdichter. Voor diverse andere theatergroepen heeft zij toneelstukken geschreven, onder andere voor Theatergroep Troost Gouden Kooistra (2012), over het leven van horecamagnaat Sjoerd Kooistra.

Vanaf 1992 geeft ze les, onder andere als docent Drama en Nederlands aan het ROC van Amsterdam, de opleiding Theater. Zij geeft cursussen Creatief schrijven en ze is vakdocent Scenario, Romans & korte verhalen en Poëzie aan de Schrijversacademie.

Televisie

Vanaf 2000 schrijft Kleinoog televisiedrama. Zij werkte als…Lees verder op Wikipedia