Als Bridget Jones zwanger raakt, is het de vraag wie de vader is van haar kind.
Bridget Jones's baby
Helen Fielding
London: Vintage, 2017 | Andere uitgaves
216 p.
9781784706173 (paperback)

De biologische klok van de iconische heldin Bridget Jones tikt. Hoewel ze denkt dat ze in de perimenopauze is, en dus onvruchtbaar, raakt ze toch zwanger. Maar van wie? Is Mark Darcy of Daniel Cleaver de vader van haar kind? Vierde Bridget Jones-dagboek, na ‘Bridget Jones’s diary’, waarin Bridget ervan overtuigd is dat ze een beter mens zal worden als ze minder drinkt, minder rookt en minder minnaars heeft, ‘Bridget Jones : the edge of reason’, waarin het leven van Bridget en haar vriendinnen grotendeels bepaald wordt door het jagen naar en wachten op de grote liefde, en na ‘Bridget Jones : mad about the boy’, waarin de alleenstaande Bridget, moeder van twee jonge kinderen, haar leven op orde probeert te krijgen. Dit vierde boek zit tussen boek twee en drie in en is weer even scherp en grappig als de andere delen. Niet hetzelfde verhaal als in de film ‘Bridget Jones’s baby’ waarin Daniel Cleaver niet voorkomt omdat acteur Hugh Grant deze rol niet voor een derde keer wilde spelen. Pock…Lees verder

Over Helen Fielding

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door HFprofemail at en.wikipedia

Helen Fielding (Morley, Yorkshire, 19 februari 1958) is een Engels schrijfster van columns en boeken. Ze studeerde aan de Universiteit van Oxford.

Fielding begon met columns te schrijven onder het pseudoniem Bridget Jones in de krant The Independent. Door het succes hiervan besloot Helen Fielding een boek te schrijven over Bridget Jones. Het boek Bridget Jones's Diary kwam in 1996 uit en werd in 2001 verfilmd met in de hoofdrollen Renée Zellweger, Colin Firth en Hugh Grant. Ook de boeken Bridget Jones: The Edge of Reason en Bridget Jones's Baby: The Diaries werden verfilmd.

• 1994: Cause Celeb (nl: Geloof, hoop en liefdadigheid)
  • 1996: Bridget Jones's Diary (nl: Het dagboek van Bridget Jones)
  • 1999: Bridget Jones: The Edge of Reason (nl: Bridget Jones: het nieuwe dagboek)