Zussen
De erfenis
Elisabeth Mollema
Amsterdam: Q, 2015
221 p.
9789021400204 (paperback)

Tot grote schrik van Emma blijkt uit het testament van haar moeder dat ze een halfzus heeft, die ‘haar’ kwekerij erft. Terwijl Emma hard werkt voor het voortbestaan van de kwekerij, die allerlei onverwachte tegenslagen kent, probeert haar halfzus Lucy contact te leggen met Emma. Intussen heeft Lucy een vriend met minder goede bedoelingen. Afwisselend wordt het verhaal door de twee zussen verteld. Het verhaal is spannend, met een totaal onverwacht einde. Op zich is dat einde wel geloofwaardig, maar er blijven enkele losse draden die niet bevredigend worden beantwoord. De personages Emma en Lucy zijn realistisch en hun gedrag geloofwaardig. Doordat de afloop erg uit de lucht komt vallen, valt het verhaal toch enigszins tegen. De auteur (1949) schrijft kinderboeken en debuteerde voor volwassenen in 2007 met de thriller ‘Prooi’.

Over Elisabeth Mollema

Elisabeth Mollema (Amsterdam is een Nederlandse schrijfster van kinderboeken en thrillers.

Mollema studeerde sociologie, ging een jaar op een universiteit werken, maar besloot om journalist te worden. Nadat zij een boek had geschreven over Tweelingen (voor volwassenen), stelde haar uitgever voor om kinderboeken te gaan schrijven. Haar eerste kinderboek De Schat in de Verboden Duinen publiceerde zij in 1986. Na ongeveer veertig kinderboeken over de meest uiteenlopende onderwerpen en voor alle leeftijden te hebben geschreven, begon ze met het schrijven van thrillers. Na aan aantal thrillers schrijft ze sinds 2018 alleen weer jeugdboeken. Zie hier de boeken in het bibliografie overzicht.

.. Mo en Tijger vieren feest ( Moon 2020)

De reis van Sofie Grossman ( Volt 2020)