Verloren dochter
Dennis Lehane
Sacred
Vianen: The House of Books, 2005
319 p.
90-443-1226-X

Patrick Kenzie en Angela Gennaro, Lehanes vaste private eye-duo uit Boston, worden op zeer originele wijze ingehuurd - ze worden eerst gekidnapt - door de stervende miljardair Trevor Stone, om zijn verdwenen dochter Desiree te vinden. De eerste privé-detective die door Stone was ingehuurd, Jay Becker (Patricks oude mentor) is ook verdwenen. Kenzie en Gennaro gaan op zoek naar Desiree en naar Jay Becker, een zoektocht vol gevaar en onverwachte gebeurtenissen die hen uiteindelijk naar Tampa in Florida leidt, waar zij te maken krijgen met een religieuze sekte en steeds meer verrassende feiten over Desiree, en over haar vader te weten komen. Bijzonder spannende, sfeervolle harde 'nouveau noir' thriller vol actie, verrassende wendingen, humor, rake dialogen en maatschappijkritiek tussen de regels door. Dennis Lehane debuteerde met Slapende honden, dat de Shamus Award won, de prijs van de Private Eye Writers of America. Zijn misdaadroman Mystic River (zonder Kenzie en Gennaro) won een Anth…Lees verder

Over Dennis Lehane

CC BY 3.0 - Foto van/door David Shankbone

Dennis Lehane (Boston, 4 augustus 1965) is een Amerikaanse auteur. Enkele van zijn boeken werden succesvol verfilmd in Hollywood.

Dennis Lehane werd geboren op 4 augustus 1965 in Boston, Massachusetts. Zijn familie is van Ierse origine. Boston is vaak ook de thuishaven van de personages in zijn romans. Lehane was in het verleden getrouwd met een advocate, maar is nu gehuwd met dokter Angela Bernardo. Hij studeerde af aan de Florida International University.

In 1994 kwam zijn eerste werk uit: A Drink Before the War. In dat boek gebruikte hij voor het eerst de personages Patrick Kenzie en Angela Gennaro, twee privédetectives. Zij zouden later nog terugkeren in enkele andere romans, waaronder Gone, Baby, Gone dat in 2007 verfilmd werd door Ben Affleck, die eveneens afkomstig is uit Boston. De titel van de film is net als die van het originele boek Gone Baby Gone.

De eerste ve…Lees verder op Wikipedia